Amikor elkezdtem egy panzióban dolgozni, még nem sokat tudtam arról, hogy is kéne működtetni. Pedig sok minden kell ahhoz, hogy egy panzió sikeres legyen. De ehhez egy tulajdonosnak azt is ismernie kell, hogy mik a legjobb üzleti lehetőségek. Emellett pedig azt is tudnia kell, hogy az üzleti érdekeit hogy védheti meg a legjobban, ha esetleg valamilyen nem várt esemény vagy kár történik. A kereskedelmi szállodát általában olyan létesítményként lehet meghatározni, amely a vendégek számára tartózkodási helyet biztosít. A szobák általában saját fürdőszobával rendelkeznek, és van egy kijelölt étkezési terület, ahol a legtöbb este napi reggelit és vacsorát szolgálnak fel. A szállodák általában 24 órás szolgáltatást nyújtanak a recepción, hogy bármikor segítsenek, ha vendégeknek igénye van rá..
A vendégházak inkább egy „teljes munkaidős” vállalkozás, mint a panziók, ám nincs 24 órás recepció, mint például a szállodákban. Általában ÁFA-nyilvántartásban vannak (ellentétben a legtöbb panzióval), gyakran vacsorát szolgálnak fel és alkohol engedéllyel is rendelkeznek. A vendégházakban általában kevesebb, mint 15 szoba áll rendelkezésre.
Szüksége van mindenkinek szállodai biztosításra? Az egyszerű tény az, hogy két szálloda sem azonos. A szobák száma, a forgalom, a személyzet tagjai, a felszolgált ételek, az épület típusa, a szálloda által szervezett események és az általuk kínált egyéb szolgáltatások mindegyike befolyásolja a kockázat szintjét, és ezáltal a fedezet szintjét is. Még ha nem is számítunk rá, egy szállodában és panzióban is többféle baj és többféle kár keletkezhet, és ezekre is gondolni kell, mielőtt még túl késő lenne.
A szállodai biztosítást kifejezetten ezen kockázatok kezelésére tervezték. Ha nyaralóházat vagy második otthonát bocsátja ki rövid távú bérletként, akkor valószínűleg a saját igényeinek megfelelő szerződésere lesz szüksége.
Sok mindent fedez az ilyen biztosítás. A felelősség biztosítás például nagyon hasznos. Ez kompenzálja a tulajt az ingatlanban harmadik személyeknek okozott károk, veszteségek vagy sérülések miatt. Ha például egy vendég a nedves padlón elcsúszik a fogadó területen, akkor a panzió tulaja felelősségre vonható a kártérítésért.
Munkaadók felelőssége pedig egy másik kérdés. Ha személyi állományt kíván foglalkoztatni, akkor jogilag kötelező a munkáltatói felelősségbiztosítás. Ez azt jelenti, hogy biztosításban van, ha bármely alkalmazott megsérül, miközben az ön számára dolgozik.
Épületbiztosítás pedig egy másik típusú biztosítás. Az ingatlan általában a legdrágább eszköz. Az épületbiztosítás könnyebben fedezheti a szerkezet károsodásának megjavításának költségeit a teljes újjáépítésig. Biztosítsa magát mindenki az ingatlan teljes újraépítési költségének igényléséért. Ügyeljen arra, hogy vegyen figyelembe minden melléképületet, határfalat, medencét, felszerelt konyhát és fürdőszobát, stb., valamint magát az épületet is.
Az üzleti biztosítása fizeti a költségeit, például bérleti díjat, bérek és minden szükséges többletköltséget, ha valami megállítja az üzleti kereskedelmet. Ha az ingatlan- és tartalombiztosítás fedezi az ön vagyonát, akkor az életmentő támogatás lehet. A szállodai berendezés biztosításánál két szempontot kell figyelembe venni: a szálloda berendezés biztosítása és a vendég tulajdonainak biztosítása. A szálloda vagy panzió esetében ezzel egyenértékű a bútor és a szoba tartalma. Az olyan alapvető cikkek, mint például vízforralók, televíziók és bútorok, gyorsan összeadhatók, ha megszorozzuk a szobák számával. Rendkívül fontos ezeket a költségeket pontosan kiszámítani. A pontatlan becslések megakadályozzák, hogy igényelhesse ezen dolgok cseréjét, ha szüksége van rájuk.
Fontos az is, hogy biztosítsuk a vendég személyes tárgyainak fedezetét vagy a vendég biztosítását. A szállodák a súlyos bűncselekmények célpontjai lehetnek, és az ön és vendégei biztonsága érdekében erősen javasolják, hogy fektessen mindenki be a fent említett biztosításba.
Egyes biztosítások olyan meghatározott összegeket kínálnak, amelyeket vendégenként igényelhetnek, és másoknak minden igényt meghaladó korlátok vannak, amelyek általában kis- és középvállalkozások számára megfelelőek.
A jogi fedezetnek a lehetősége lehetővé teszi pénzügyi támogatás igénylését egy másik fél elleni jogi lépések megtételekor. A jogi fedezet nem jogi követelmény, ezért nem mindig található meg minden biztosítási formában. Ügyeljen arra, hogy korábban értesítse tanácsadóját egy árajánlat során, hogy érdekli ez a lehetőség, így képesek lesznek szűkíteni a megfelelő opciók keresését. Nem minden szálloda szolgál fel alkoholt, így ezt az opcionális fedezetet nem mindig automatikusan szerepeltetik a biztosítási kötvényben.
Tornatermek, uszodák, gyógyfürdők és egyéb wellness kezelések – ezek a leggyakoribb tevékenységek vagy szolgáltatások, amelyeket a szálloda kínálhat. Az egzotikusabb kezelések problémákat okozhatnak, vagy zsaroló díjak emelkedhetnek néhány szolgáltatónál. A baleseti biztosítás pedig fedezi az épületek és egyéb tartalmakkal nem biztosított károkat. Például a tűz okozta károkat a szokásos épület- és tárgybiztosítás fedezi, de lehet, hogy ott semmi nem fedezi ugyanazokat a tárgyakat, ha véletlenül valaki belefúr a csőbe, amikor szerel fel valamit. A véletlen károkat lefedő biztosítási lehetőségek fedezik az ilyen típusú eseményeket.
A biztosítók kizárásokat vezetnek be szerződésbe, hogy megvédjék magukat az olyan indokolatlan követelésektől, mint például az áruk elkerülhetetlen elhasználódása által okozott károk, és mint ilyenek, az ingatlanban keletkezett véletlen károsodások különféle kizárásokkal járnak. Ezeknek és más kizárásoknak a megvitatása segít megérteni a biztosítási megállapodás feltételeit, például a karbantartási szintet (vízvezeték, faszerkezet, gáz stb.), És hogy mi az, amit elvárhat a biztosítótól.
Lopás erőszakos betörés ellen is védenie kell egy biztosításnak. Ez a szolgáltatás fedezi vállalkozását, ha behatolnak, és vagyontárgyakat ellopnak belőle. Bármelyik szállodában az ajtók nem mindig maradnak biztonságosan zárva, ezért sokkal könnyebben bejöhet egy tolvaj, és sokkal könnyebben ki is tud osonni. Ezért kell biztosítás erre az esetre is.
Az ingatlan jó állapotának fenntartása is fontos, és a biztosításnak ezt is le kell fednie. A szállodai biztosítási kötvény általános feltétele, hogy az ingatlant és a felszerelést megfelelően karbantartják. Ennek célja, hogy megvédje személyzetét és vendégeit a kockázatoktól. A biztosítási kötvény nem fedezi az ingatlant és a berendezést általános elhasználódása esetén: elvárják, hogy saját maga tartsa karban. Ha magas szintű főzést végez egy hotel vagy panzió, ez néhány előírást fűzhet a szerződéshez és feltételekhez. Ennek oka a sok megnövekedett tűzveszély, fontos, hogy ezt megfelelő módon kiemeljék és lefedjék, így bármilyen bizonytalansága esetén a legjobb, ha egy tanácsadóval egyeztetünk.
Ha több szállodája van, a biztosító vég nagy kedvezményeket kínálhat az adminisztrációs díjakhoz, valamint a biztosítóktól történő beszerzéshez is, amely csökkenti a több ingatlanra vonatkozó díjaikat. Még új feltételeket is hozzáadhatunk arányosan, ami azt jelenti, hogy mindent kényelmesen megújítunk egyszerre, ahelyett, hogy több feltétellel zsonglőrködnénk. Minden szálloda vagy vendégház különbözik, tehát az ön számára megfelelő biztosításnak ugyanolyan egyedinek kell lennie.
A jelzálogkölcsön véglegesítése előtt a hitelezők a lakástulajdonosoktól is megkövetelik legalább minimális szintű “veszélybiztosítás” megkötését, amely része a háztulajdonosok általános biztosítási szerződésének. A veszélybiztosítás fedezi a nem szándékos tűz, füst, szél, jégeső, lopás, vandalizmus vagy más hasonló eseményből származó kárt. Saját érdekeinek védelme érdekében valószínűleg jobb, ha átfogó biztosítást vásárol, beleértve a felelősségbiztosítást és a hitelező által megköveteltnél teljesebb kockázati fedezetet is.
Sokan nem tudják, hogy mire vonatkozik a lakás biztosítása. A ház lefedése mellett a biztosítás általában védi a bútorokat és egyéb személyes tárgyakat, valamint az ingatlan egyéb részeit, például medencét vagy külön garázst.
A legtöbb biztosítás nem terjed ki az üzleti felszerelésekre, a természeti katasztrófák által okozott károkra, valamint a művészet vagy ékszer elvesztésére egy bizonyos összeg felett. Kiegészítő biztosításokat célszerű vásárolni, ha házak tűz, árvizek, földrengések vagy más természeti katasztrófák veszélyeztetett térségében helyezkedik el a ház, vagy ha otthonunkban drága művészi tárgyak és értékek, ékszerek vagy üzleti eszközök vannak.
A szokásos biztosítások bizonyos típusú személyes felelősséget is fedeznek – ha például a postást megharapja a kutya, vagy elmegy a medence mellett, megcsúszik és eltöri a lábát, akkor az ön biztosítása egy bizonyos összegig fedezi a sérült ember egészségügyi költségeit és egyéb veszteségeit. Valójában a kárnak nem feltétlenül az otthonában kellett történnie. Ha gyerek valamilyen kárt okoz a szomszéd telkén, vagy esetleg a kutya csinál valami kárt, akkor ezeket a károkat is fedezni kell. A veszélybiztosítással ellentétben ezt a részletet a hitelező nem követeli meg, pedig ez egy jó ötlet, mivel senki sem akarja elveszíteni házát, hogy valaki számláját megfizesse, ha nagyobb a kár. A ház védelme mellett a házban lévő dolgokat is védeni kell. Elegendő fedezettel kell rendelkeznie a vagyonának cseréje érdekében, ideértve a ruházatot, a bútorokat, a készülékeket és az elektronikát. Győződjön meg róla, hogy rendszeresen kiszámítja minden holmijának értékét egy teljes otthoni leltár készítésével.
De persze nem kell mindig a legdrágább biztosítást megvenni, mert például van olyan is, hogy lakásbiztosítás akció online. Ezzel akár pénzt is lehet megtakarítani, miközben az otthona ugyanúgy védett lesz a károkkal szemben. Ez a biztonság meg olyan fontos támogatást nyújt, ami minden tulajdonost megkímél a további fejfájástól.
Ezért nálunk nem csak a panzió van biztosítva, hanem a házunk is, és mindkettő esetében nagyon is figyeltem, hogy a lehető legjobb feltételeket kapjuk, Ezen nem érdemes spórolni, mert ha egy nem biztosított házban valami baj történik, akkor később sokkal több pénzt vesztünk a dolgon, vagy akár a házunkat is elveszthetjük. Inkább jobb, ha az ember előrelátó.